3/14/13

ပ်ဴေစာထီး တကယ္ရွိမရွိ (၁)



ေရွးေခတ္ဦးျမန္မာ ႏွင့္ ေရွးျမန္မာေတြ အေၾကာင္း  အေတာ္ေလးေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။
 ေနာက္ထပ္ေျပာခ်င္တဲ့လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းက ပ်ဴေစာထီး ။ ပ်ဴေစာထီး သမိုင္းမွာ တကယ္ရွိ/မရွိ ဆိုတာေျပာဖို႕ရာ အေထာက္အထားရွာေတာ့ မွန္နန္း ႏွင့္ ဦးကုလား ရာဇဝင္ေတြကို အရင္ဆုံး သြားေတြ႕တယ္။

သူနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေမးစရာေတြကေတာ့အမ်ားၾကီးပါဘဲ။ ပ်ဴေစာထီးဆိုေတာ့ ဘာလူမ်ိဳးလဲ ။ ျမန္မာလား။ ပ်ဴလား။ သာကီဝင္ မင္းမ်ိဳးလား။ နဂါးလား။ လူလား။ နဂါး နဲ႕ နတ္ ယွက္စပ္ျပီး ျဖစ္ထြန္းလို႕ နတ္နဂါးလား စသျဖင့္ စသျဖင့္။ အေရးၾကီးဆုံး ေမးခြန္းကေတာ့ သူဟာ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ တကယ္ရွိတဲ့ခဲ့ မင္းတစ္ပါးလား၊ သူဟာ မင္းဆက္ တစ္ခုရဲ့ ကနဦးလားဆိုတဲ့အခ်က္ပါ။

ဦးကုလား ရာဇဝင္မွာ ပ်ဴေစာထီးရဲ့အစကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပန္ေျပာရရင္ သူ႕ဖခင္ ေနနတ္သား ႏွင့္ မိခင္ နဂါးမတို႕ အေၾကာင္းပါ။ ညားျပီးေနာက္ မ်ားမၾကာခင္မွာဘဲ ေနနတ္သားက ျပန္သြား။ က်န္ခဲ့တဲ့ နဂါးမက ဥေတြ ထားရစ္ခဲ့ျပီး ဆုံးပါး။ က်န္ခဲ့တဲ့ ဥေတြကို နတ္ေတြက လမ္းျပတာေၾကာင့္ မုဆိုးကေတြ႕ျပီး သယ္သြား။ ေခ်ာင္းကိုျဖတ္အကူးမွာ ဥတစ္လုံးျပဳတ္က်သြားျပီး မိုးကုတ္ေရာက္။ ေနာက္တစ္လုံး ထပ္က်။ တေကာင္းေရာက္။ တေကာင္းေရာက္တဲ့ ဥကေန အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဖြား။ တေကာင္းမင္းက ေျမႇာက္စား။ ဥ ေနာက္တစ္လုံး ထပ္က်။ ေညာင္ဦးေရာက္။ လူေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္ ဖြားလို႕ ပ်ဴ လင္မယားႏွစ္ေယာက္က ေကာက္ယူေမြးစား။

လူလားေျမာက္တဲ့အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ ဥကဖြားတဲ့လူကို ေနမင္းေျမးလို႕ ေခၚ။ ေနာက္ေတာ့ ပ်ဴေစာထီးလို႕ ရုတ္တရက္ေျပာင္းေခၚ။ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ အေဖေနမင္းက ေလး ႏွင့္ ျမႇား လာျပီးေပး။ ေနာက္ေတာ့ ပုဂံတက္။ ပုဂံမွာ ဝက္ ႐ႉး ဘူး ငွက္ ေသာင္းက်န္းလို႕ ဘုရင္ ႏွင့္ တိရိစၧာန္ နားလည္မႈ ျပီး အစားစာေထာက္ပန္႕ ။ ငွက္ၾကီးကိုေတာ့ လူ အမ်ိဳးသမီးေတြေပးရ။ ဒါကို ပ်ဴေစာထီးက ေလး ႏွင့္ ျမႇား သုံးျပီး သတ္ျဖတ္ႏွိမ္နင္းျပီး အႏိုင္ရ။ ဘုရင္ကေခၚျပီး သမီးနဲ႕ ေပးစား။ အိမ္ေရွ႕အရာေပး။ သုံးႏွစ္ေနျပီးေနာက္ လက္ရွိဘုရင္က ဆုံးပါးေပမင့္ ဆရာရေသ့ကို ေခၚျပီး မင္းအျဖစ္တင္။ အဲဒီမင္းကို ရေသ့ေၾကာင္မင္းလို႕ေခၚျပီး မင္းစည္းစိမ္ကိုခံစား။ ဆုံးပါး။ ပ်ဴေစာထီး နန္းတက္။ ဒီေတာ့မွ ပ်ဴေစာထီးမင္း႐ိုးစပါေတာ့တယ္။

သတိထားရမယ့္ အခ်က္တခ်ိဳ႕ကိုေျပာရရင္ ဇာတ္လမ္းအစပိုင္း မွာကတည္းက နဂါး နဲ႕ ေနနတ္သားညားတယ္ဆိုတာ နတ္နဲ႕ တိရိစၧာန္ ညားတယ္လို႕ ဆိုထားတာေၾကာင့္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
ဒါနဲ႕ တင္ဆက္ေျပာဖို႕မလိုေပမယ့္ ဆက္ျပီးေျပာပါမယ္။

၁။ နတ္နဲ႕ တိရိစၧာန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ နဂါး နဲ႕ ႏွင့္ ေနနတ္သား ဘယ္ဘာသာစကားေျပာျပီး ဘယ္လို ေမထုံအမႈျပဳတယ္မသိပါ။

၂။ နဂါးမက ဥအေရတြက္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဥ ခဲ့တယ္လို႕ မေျပာသလို မုဆိုးက ဥဘယ္ႏွစ္လုံးသယ္လာတယ္ဆိုတာမေျပာ။ ဥ သုံးလုံးျပဳတ္က်တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
အနည္းဆုံး သုံးလုံးနဲ႕ အထက္သယ္မွသာ မႏိုင္မနင္းျပဳတ္က်တယ္လို႕ အၾကမ္းမွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။

၃။ ဥေတြထဲမွာမွ ၂ ႏွစ္လုံးရဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြသာသိရျပီး က်န္တဲ့ ဥေတြဘာျဖစ္တယ္မသိရ။ မိုးကုတ္ေရာက္တဲ့ ဥက ပတၱျမားျဖစ္၊ တေကာင္းက ဥ က မိဘုရားျဖစ္၊ ေညာင္ဦးေရာက္တဲ့ ဥက ပုဂံမင္းျဖစ္ ဆိုျပီး
အၾကမ္းမွတ္ ယူႏိုင္ပါထယ္။

၄။ ေနနတ္သားက ေလး ႏွင့္ ျမႇား ေပး။ (မွန္နန္းမွာေတာ့ သိၾကားကေပး) ။ ဒီလိုလက္နက္အထူးဆန္းေတြကို နတ္ဘုရား သိၾကားေတြဆီက ရတယ္ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ဥေရာပမွာေရာ ၊ အာရွမွာပါ လူသုံးမ်ားတဲ့ အေၾကာင္းရာပါ။ ေရွးေဟာင္းသုေတသန မွာဒါေတြမသုံးပါ။

၅။ ပုဂံမွာ ဘုရင္လုပ္ေနတဲ့ သမုဒၵရာဇ္မင္း ႏွင့္ က်ား ဝက္ ႐ႉး ငွက္ ( ဝက္ ႐ႉး ဘူး ငွက္ လို႕တခ်ိဳ႕ကေျပာၾကတယ္) ဘယ္လို ညွိျပီး အေပးယူတည့္သြားၾကတာေၾကာင့္ တိက်တဲ့ အစားစာဆက္တဲ့ စာရင္းထြက္တယ္မေျပာတတ္ပါ။

ဝက္ၾကီးကို ထမင္းလုံး ၆၀ ၊ ဖရုံ ၉ လွည္း၊ ဖြဲ ကိုးလွည္းေပးရတယ္။ က်ား ႏွင့္ ႐ႉးပ်ံ ၾကီးကိုေတာ့ ဘာေတြေပးရတယ္ မေျပာထားပါ။ ငွက္ၾကီးကို အစားအစာအျဖစ္ သမီးကညာတစ္ရက္ တစ္ေယာက္ႏႈန္းေပးရတယ္ ။ စတာေတြက ဘယ္လိုကဘယ္လို သေဘာတူညီမႈရတယ္မေျပာတတ္ပါ။ တိရိစၧာန္က လူစကားမေျပာတတ္သလို လူကလည္း တိရိစၧာန္ စကားမေျပာတတ္ပါ။

၆။ ေလးနဲ႕ျမႇားအသုံးျပဳျပီး ရန္သူေတြကို ႏွိမ္နင္းတယ္ဆိုရာမွာလည္း က်ား ၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ ငါးရာ၊ ဝက္ၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ငါးရာ၊ ႐ႉးပ်ံၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ငါးရာ၊ ငွက္ၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ငါးရာ ရွိတဲ့အတြက္ အနည္းဆုံး ျမႇားပစ္တဲ့အၾကိမ္ေပါင္း ၁၅၀၀ ေလာက္ရွိခဲ့ေလမလားလို႕ စဥ္းစားမိတယ္။

ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေခါင္းေဆာင္ေတြၾကီး ေရြးျပီးႏွိမ္နင္းလိုက္တယ္ဆိုရင္ဘဲ ေနာက္လိုက္ေတြထြက္ေျပးကုန္သလားဆိုျပီး ျဖည့္ေတြးမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ရာသီဥတုနဲ႕ ပုဂံလိုေနရာမွာ အဲဒီလို တိရိစၧာန္ ေတြတကယ္ရွိခဲ့ေလမလားဆိုတာလည္း
ေမးစရာျဖစ္တယ္။ ေနာက္ျပီး ႐ႉးပ်ံဆိုတာမ်ိဳးက ဘယ္လို တိရိစၧာန္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အတိက်ေျပာဖို႕ မလြယ္ပါ။

၇။ အကယ္၍ ဦးကုလားရာဇဝင္ ထဲကအတိုင္း တိရိစၧာန္ အေကာင္ ၂၀၀၀ ေလာက္သာ ပုဂံမွာရွိခဲ့ရင္ ဒါဟာ ပုဂံသားေတြအတြက္ မပူမပင္ စားေသာက္ႏိုင္တဲ့ ရိကၡာသိုေလွာင္မႈအျဖစ္နဲ႕ေတာင္ သိပ္အသုံးဝင္ပါမယ္။

စတဲ့ စတဲ့အခ်က္ေတြကေပါက္ကရေလးဆယ္ေရးထားလို႕ ေပါက္ကရသုံးဆယ္ေတြးၾကည့္တာပါ။

၉ ရာစုမတိုင္မွီကတည္းက ပုဂံအရပ္မွာ ပ်ဴေတြအေျခခ်ေနထိုင္ေနျပီဆိုတာကိုေတာ့ အလုံးအထည္ျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ဗူးဘုရား ၊ ငကြၽဲနားေတာင္းဘုရား တို႕ကိုၾကည့္ျပီးအတပ္ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို ရာဇဝင္က်မ္းျပဳသူ ဦးကုလားအေနနဲ႕သိေကာင္း သိျပီးျဖစ္ပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တိုင္းရင္း႐ိုးရာပံုျပင္ဆန္တဲ့ ေနမင္း၊ နဂါးမတို႕နဲ႕ အစျပဳျပီး ပ်ဴေစာထီး ဇာတ္ေကာင္ကို ဖန္တီးခဲ့ဟန္တူပါတယ္။ အမွန္တရားနဲ႕ မနီးစပ္တဲ့ ပံုျပင္တစ္ခုပါဘဲ။ ဒီေတာ့ ဦးကုလားရာဇဝင္ထဲက ပ်ဴေစာထီးဆိုတာ တကယ္ရွိခဲ့တဲ့ Historic Person မဟုတ္ပါ။ ပ်ဴေစာထီး မရွိတဲ့အတြက္ ထီးမင္းယဥ္ ၊ ယဥ္မင္းပိုက္၊ ပိုက္ေသလည္၊ ေသလည္ေၾကာင္ ဆိုတာေတြကလည္း ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ တကယ္မရွိခဲ့ပါ။


ဆက္ရန္...

Note: ဒီစာကို ျမန္မာက်ဴ႕ပစ္ဖိုရမ္မွာ mrlynn နာမည္နဲ႕ေရး ခဲ့ဖူးပါတယ္။




3 comments:

လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေရးလိုရာ ေရးခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။