5/21/09
၁၈ ရာစုႏွစ္ ေငြျပား ( ေငြသား )
အမ်ိဳးအစား - ေငြျပား ( ေငြသား )
အခ်ိန္ကာလ - ၁၈ ရာစုႏွစ္
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - ျမန္မာ
ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - ေငြသားကို လိုရာ ပံုစံ အရြယ္အစားေရာက္ေအာင္ ပံုေဖာ္ ျပီး အေအးခံ ။
အရြယ္အစား - အဝိုင္းအက်ယ္( ဒိုင္ယာမီတာ ) ၅၇ မီလီမီတာ
အေလးခ်ိန္- ၁၀၁ ဒသမ ၅၀၀ ဂရမ္
လက္ရွိတည္ေနရာ - ျဗိတိလွ် ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္အမွတ္- CM 1892-10-8-11 / အခန္း ၃၃:အာရွ
၁၈ ရာစုႏွစ္ အေတာတြင္း ျမန္မာေတြရဲ့ ေငြေၾကး သုံးစြဲလွဲလွယ္မႈကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တန္ဖိုးေပးေခ်မႈဟာ အသုံးျပဳတဲ့ ေငြသားရဲ့အေလးခ်ိန္ေပၚမွာသာ အေျခခံပါတယ္။
ဒီလိုေရာင္းဝယ္ ရာမွာ အသုံးျပဳတဲ့ ေငြျပား ( ေငြသား ) ေတြကို ထုတ္လုပ္သူေတြဟာ ရွင္ဘုရင့္ ဆီက တရားဝင္ ထုတ္လုပ္ခြင့္ရရွိထားသူေတြပါ။
အမ်ားဆုံး ေတြ႕ရတတ္တဲ့ ေငြျပား ( ေငြသား )ပံုစံဟာ၊
အေပၚမ်က္ႏွာျပင္မွာ ပန္းပြင့္ ပံုပါ ေငြျပား ဝိုင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ျပဳလုပ္ပံုအဆင့္ဆင့္ကို ရွင္းျပပါမယ္ ။
အရည္က်ိဳထားတဲ့ ေငြသားသတၱဴ ကို ပံုစံခြက္ထဲ ေလာင္းထည့္ပါမယ္။
ျပီးေနာက္ အေအးခံပါမယ္။
သန္႕စင္တဲ့ ေငြသားစစ္စစ္ မ်ိဳးမွသာဒီလို ပန္းပြင့္ ပံုပါတဲ့ ေငြျပားဝိုင္း အျဖစ္ရရွိပါတယ္။
ေပးေခ်ရမယ့္ ေငြတန္ဖိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို လိုက္ျပီး ေငြျပား အေလးခ်ိန္ ဟာလည္းဘဲ မတူပါ။ အေလးခ်ိန္ေပၚမူတည္ျပီး တန္ဖိုး အမ်ိဳးအစားကြဲပါတယ္။
အကယ္၍ ေငြျပားအရြယ္စား သိပ္ၾကီးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖတ္ေတာက္ျပီး သုံးပါတယ္။ သိပ္ေသးလြန္းေနရင္လည္း လိုေနတဲ့ တန္ဖိုးအတြက္ အျခားေငြျပားကျဖတ္ေတာက္ျပီးေပးလိုက္တာပါဘဲ။
ဒီေတာ့ ၁၈ ရာစု မွာသုံးစြဲတဲ့ ေငြျပား ( ေငြသား )ဟာ တန္ဖိုးႏွင့္ အေလးခ်ိန္ တသမတ္တည္းမရွိပါ။
REF: ေဂ် ဝီလီယံ( အီးဒီ ) ေငြေၾကး-သမိုင္း ( လန္ဒန္၊ ျဗိတိလွ် ျပတိုက္ထုတ္၊ ၁၉၉၇ )
REF : J. Williams (ed.), Money: a history (London, The British Museum Press, 1997)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ေဒါက္တာသန္းထြန္း
Sources for you
- Online Burma Library Org
- Friend of Burma Org
- Laura Boulton Collection: The Burmese Orchestra
- The Hill Tribes of Myanmar
- ထူးအိမ္သင္
- သကၠတ-အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ (Media Fire 04.10.09))
- ဟားဗာဟ္ အဂၤလိပ္- ပါဠိ သဒၵါ
- ျပင္သစ္-ပါဠိ သဒၵါစာ
- ျပင္သစ္-ပါဠိ အဘိဓာန္
- ျမန္မာ့ သတင္း ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာအဖြဲ႕
- ပုဂံ ျပတိုက္
- Antique Vs Art from Burma
- ေဇာ္ဂ်ီ ေဖာင့္
- Victoria&Albert ျပတိုက္
- ျဗိတိန္ျပတိုက္၊လန္ဒန္
About Me
- ေရွးျမန္မာ
- သမိုင္းဆိုတာ ေသခ်ာဖို႕လိုမယ္။ မေသခ်ာတဲ့ သမိုင္းဟာ အျပဳအျပင္ခံရႏိုင္တယ္။ ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ္ျပင္တာကေတာ္ေသးတယ္။ ကိုယ့္သမိုင္း သူမ်ားကျပင္ယူသြားရင္ ကိုယ္ ညံ့ လို႕ ကိုယ္ အ လို႕ ခံလိုက္ရတာျဖစ္တယ္။
Categories
- ၁၉ ရာစု အေစာပိုင္း (5)
- ၁၉ ရာစု၊ မႏၱေလး။ (24)
- ၂၀ ရာစုလက္ရာ (1)
- On going Research (5)
- Study (13)
- Tribal Art (2)
- စိတ္ၾကိဳက္ စာအုပ္ (9)
- တရုတ္ႏိုင္ငံ (1)
- ပါကစၥတန္ (1)
- ပုဂံ( ၉ - ၁၃ ) ရာစု (16)
- ပ်ဴ-မြန္ (16)
- ဘဂၤလားေဒစ္ (4)
- ျပတိုက္ လမ္းညႊန္ (1)
- ရခိုင္ (13)
- လူမ်ိဳးစုဆိုင္ရာ အႏုပညာ (1)
- သတင္း ( News ) (5)
- သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (47)
- အင္းဝ၊ကုန္းေဘာင္ ၁၄-၁၈ ရာစု (17)
- ေရွးပစၥည္း ၾကည့္မယ္ (20)
- ေရွးျမန္မာ (8)
- ေရႊနန္းသုံးေဝါဟာရ အဘိဓာန္ (9)
- ေဝါဟာရ အဘိဓာန္ (သမိုင္း သုေတသန) (1)
Archives
-
▼
2009
(122)
-
▼
May
(12)
- ဘဂၤလားေဒစ္ႏိုင္ငံရွိ ၇-၈ ရာစု မဟာယာန ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၊
- ဘဂၤလားေဒစ္ႏိုင္ငံရွိ ၇-၈ ရာစု မဟာယာန ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၊
- ဘဂၤလားေဒစ္ႏိုင္ငံရွိ ၇-၈ ရာစု မဟာယာန ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၊
- ယူနစ္စကို ႏွင့္ ပုဂံ
- ေစ်းကြက္ဝင္ သမိုင္း
- အနိ႐ုဒၶ ေဒဝီနာဂရီစာ
- ၁၈ ရာစုႏွစ္ ေငြျပား ( ေငြသား )
- သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား
- မႏၲေလး အႏွစ္ ၁၅၀
- ဓာတ္ေတာ္က်ဳတ္
- ပုဂံေခတ္ ႏိုင္ငံေရးအေတြးေခၚ
- (ေဗာင္းထုတ္ )မိန္းမ ေဆာင္းဦးထုတ္
-
▼
May
(12)
No comments:
Post a Comment
လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေရးလိုရာ ေရးခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။