5/14/09
ဓာတ္ေတာ္က်ဳတ္
အမ်ိဳးအစား - ေစတီငယ္ ပံုစံတူ ဓာတ္ေတာ္က်ဳတ္
အခ်ိန္ကာလ - ၁၅ ရာစုႏွစ္
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - ျမန္မာ
ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - ေရႊသားကို လိုရာ ပံုစံ အရြယ္အစားေရာက္ေအာင္ ပံုေဖာ္၊ ေရႊဂေဟ ဆက္ျပီး မွ လိုရာ အလွဆင္ ။
အရြယ္အစား - အျမင့္ ၃၄.၃ စင္တီမီတာ ၊ အဝိုင္းအက်ယ္( ဒိုင္ယာမီတာ ) ၃၀ စင္တီမီတာ
လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - 02755 to C/(IS)
ရွင္ေစာပုေဆာင္း ေဗာင္းထုတ္ ႏွင့္အတူ အတူတူ ႒ာပနာတိုက္ သြင္းလႈခဲ့တဲ့ မြန္လက္ရာ ေစတီငယ္ပံုစံတူ ဓာတ္ေတာ္ ၾကဳတ္ ပါ။ ဒီလို ေစတီပံုစံတူဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရာ ေဒသ အိႏၵိယ ရွိေစတီပံုစံကို တုယူတယ္လို႕ ျပတိုက္ကဆိုထားတယ္။ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးဆရာေတာ္ တစ္ပါးရဲ့ ဓာတ္ေတာ္က် ကိုလႈဒါန္းတာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ျပတိုက္ကေျပာတာ ဒါအကုန္ဘဲ။
===================================================================
အဂၤလိပ္ ေတြဟာ ရန္ကုန္အပါဝင္ ေအာက္ ျမန္မာျပည္ကိုသိမ္းျပီးေနာက္ သိုက္သမား အဂၤလိပ္ စစ္ဗိုလ္တစ္ေယာက္ဟာ ေရႊတိဂံုဘုရားေအာက္ေျခနားတဝိုက္က ႒ာပနာတိုက္ကိုတူးပါတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ့ ႐ိုးရာဓေလ့အတိုင္း ဘုရားကို လႈခဲ့တဲ့ အဖိုးတန္ရတနာေတြ အမ်ားၾကီးရမယ္အထင္ႏွင့္ တူးခဲ့ေပမယ့္ ထင္သလို ရမသြားခဲ့ပါ။
အဲဒိ အဂၤလိပ္ စစ္ဗိုလ္ ရသြားတဲ့ ရတနာ တခ်ိဳ႕ထဲက ၂ ခုပါ။ တျခားပစၥည္းေတြရွိႏိုင္ ပါေသးတယ္။
ျပတိုက္က ဘာျဖစ္လို႕ မြန္လက္ရာလို႕ အေသအျခာ ေျပာသလဲဆိုေတာ့ ဓာတ္ေတာ္ ၾကဳတ္ေပၚက ေဖာင္းၾကြ အႏုစိတ္လက္ရာ ေၾကာင္႔ပါ။
ေရွးဦးမြန္လက္ရာ ၾကာပလႅင္မွာေတြမွာ ေတြ႕ျမဲျဖစ္တဲ့ ၾကာဖတ္ သဏၭာန္ ကို အမ်ားအားျဖင့္ ၁၅ ရာစုမြန္လက္ရာ ေစတီေတြမွာေတြ႕ရပါမယ္။
မြန္လက္ရာေစတီေတြရဲ့ ကိုယ္ထည္ မွာ ေတြ႕ျမဲျဖစ္တဲ့ ဘီလူးေခါင္း၊ ဘီလူးေခါင္းလက္ႏွစ္ဘက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေခါင္းၾကီး ကိုယ္ေသး ဘီလူး ကိုေတြ႕ရပါမယ္။ ( ဒီ ဓာတ္ေတာ္ ၾကဳတ္မွာ ဘီလူးေခါင္း )
မြန္ေတြ အစျပဳခဲ့တယ္လို႕ ေရွးေဟာင္းသုေတသနသမား အေတာ္မ်ားမ်ားကို လက္ခံထားတဲ့
" ဦးေခါင္းတစ္လုံး ကိုယ္ႏွစ္ခု" ျခေသၤ႔ (အမ်ားအေခၚ မႏုသီဟ ) ကိုေတြ႕မယ္။
အခုေျပာခဲ့တာေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္တကယ္ ျမင္ခဲ့တာေတြရဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ ႏႈန္းဘဲရွိပါတယ္။ ၈၀ ရာခိုင္ ႏႈန္း က်န္ေနပါေသးတယ္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ေဒါက္တာသန္းထြန္း
Sources for you
- Online Burma Library Org
- Friend of Burma Org
- Laura Boulton Collection: The Burmese Orchestra
- The Hill Tribes of Myanmar
- ထူးအိမ္သင္
- သကၠတ-အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ (Media Fire 04.10.09))
- ဟားဗာဟ္ အဂၤလိပ္- ပါဠိ သဒၵါ
- ျပင္သစ္-ပါဠိ သဒၵါစာ
- ျပင္သစ္-ပါဠိ အဘိဓာန္
- ျမန္မာ့ သတင္း ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာအဖြဲ႕
- ပုဂံ ျပတိုက္
- Antique Vs Art from Burma
- ေဇာ္ဂ်ီ ေဖာင့္
- Victoria&Albert ျပတိုက္
- ျဗိတိန္ျပတိုက္၊လန္ဒန္
About Me
- ေရွးျမန္မာ
- သမိုင္းဆိုတာ ေသခ်ာဖို႕လိုမယ္။ မေသခ်ာတဲ့ သမိုင္းဟာ အျပဳအျပင္ခံရႏိုင္တယ္။ ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ္ျပင္တာကေတာ္ေသးတယ္။ ကိုယ့္သမိုင္း သူမ်ားကျပင္ယူသြားရင္ ကိုယ္ ညံ့ လို႕ ကိုယ္ အ လို႕ ခံလိုက္ရတာျဖစ္တယ္။
Categories
- ၁၉ ရာစု အေစာပိုင္း (5)
- ၁၉ ရာစု၊ မႏၱေလး။ (24)
- ၂၀ ရာစုလက္ရာ (1)
- On going Research (5)
- Study (13)
- Tribal Art (2)
- စိတ္ၾကိဳက္ စာအုပ္ (9)
- တရုတ္ႏိုင္ငံ (1)
- ပါကစၥတန္ (1)
- ပုဂံ( ၉ - ၁၃ ) ရာစု (16)
- ပ်ဴ-မြန္ (16)
- ဘဂၤလားေဒစ္ (4)
- ျပတိုက္ လမ္းညႊန္ (1)
- ရခိုင္ (13)
- လူမ်ိဳးစုဆိုင္ရာ အႏုပညာ (1)
- သတင္း ( News ) (5)
- သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (47)
- အင္းဝ၊ကုန္းေဘာင္ ၁၄-၁၈ ရာစု (17)
- ေရွးပစၥည္း ၾကည့္မယ္ (20)
- ေရွးျမန္မာ (8)
- ေရႊနန္းသုံးေဝါဟာရ အဘိဓာန္ (9)
- ေဝါဟာရ အဘိဓာန္ (သမိုင္း သုေတသန) (1)
Archives
-
▼
2009
(122)
-
▼
May
(12)
- ဘဂၤလားေဒစ္ႏိုင္ငံရွိ ၇-၈ ရာစု မဟာယာန ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၊
- ဘဂၤလားေဒစ္ႏိုင္ငံရွိ ၇-၈ ရာစု မဟာယာန ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၊
- ဘဂၤလားေဒစ္ႏိုင္ငံရွိ ၇-၈ ရာစု မဟာယာန ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၊
- ယူနစ္စကို ႏွင့္ ပုဂံ
- ေစ်းကြက္ဝင္ သမိုင္း
- အနိ႐ုဒၶ ေဒဝီနာဂရီစာ
- ၁၈ ရာစုႏွစ္ ေငြျပား ( ေငြသား )
- သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား
- မႏၲေလး အႏွစ္ ၁၅၀
- ဓာတ္ေတာ္က်ဳတ္
- ပုဂံေခတ္ ႏိုင္ငံေရးအေတြးေခၚ
- (ေဗာင္းထုတ္ )မိန္းမ ေဆာင္းဦးထုတ္
-
▼
May
(12)
No comments:
Post a Comment
လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေရးလိုရာ ေရးခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။