ဖိုးေပၚဘုရား အေျခေန
ထံုးစံအတိုင္း ပႏၷနက္ပံုကိုေလ့လာရင္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္တယ္။ အျပင္ပတ္ပတ္လယ္ကို လိုက္ၾကည့္ေတာ့ ဂူဘုရားဟာ ရာခိုင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားမ်ားျပင္ျပီးသားျဖစ္ေနတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာေတာ့ ဒါဟာ ေရွးလက္ရာမပ်က္ျပင္ထားတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ ရွိပါေစေတာ့ ။ အတြင္းပိုင္းမွာေတာ့ မူလလက္ရာေတြ က်န္ေကာင္းပါရဲ့ဆိုျပီး ဂူထဲဝင္ေတာ့ ျမင္ရတဲ့ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ မွန္းထားသမွ်အရာမထင္။
ဝင္ဝင္ခ်င္း မုဂ္ဦးမ်က္ႏွာက်က္အမိုးမွာ ေဆးေရးတခ်ိဳ႕က်န္ေနေသးတာေတြ႕တယ္။ က်န္တယ္ဆိုေပမမယ့္ ဂူဘုရားအတြင္းပိုင္းတစ္ခုလုံး မွာမွ ခုျမင္ေနရတဲ့ ၂ ကြတ္တည္းသာ။ အတြင္းနံရံႏွင့္ မ်က္ႏွာက်က္တစ္ခုလုံး အဂၤကိုင္ျပီး ထုံးသုတ္ျပီးျဖစ္ေနပါျပီ။ အစားထိုးထားျပီးျဖစ္တဲ့ အုတ္အသစ္ေတြေတြ႕ရတဲ့အတြက္ အတြင္းပိုင္းမွာလည္းျပဳျပင္မႈလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာသိသာတယ္။ ဘုရားကိုယ္ထည္ထဲ မိုးေရစိမ္႔ဝင္ျပီး အတြင္းပိုင္းမ်က္ႏွာက်က္ မ်က္ႏွာျပင္မွာရွိတဲ့ အဂၤေတေတြကို ကြာက်ပ်က္စီးေစတာျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ အုတ္ခ်ပ္တခ်ိဳ႕ပါ ကြာက်သြားႏိုင္တယ္၊ အဂၤေတေပၚမွာ ေရးထားတဲ့ ေဆးေရးပန္းခ်ီဟာလည္း ထို႕အတူပါဘဲ။ လက္ရွိလည္း မိုးေရစိမ္႔ဝင္ေနပံုရတယ္။ ဘုရားျပင္တဲ့လူေတြဟာ မထူးပါဘူးဆိုျပီး အကုန္လုံးအဂၤေတကိုင္မပစ္တာကိုဘဲေက်းဇူးတင္ရပါမယ္။ ခုလို ခ်န္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဟိုတုန္းက ဒီဘုရားမွာ ဒီလိုလက္ရာ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြရွိခဲ့ပါလားဆိုျပီး မွတ္သားေလ့လာခြင့္ရပါမယ္။
အတြင္းပိုင္းကိုဝင္တဲ့အခါ ပိုျပီးအံအားသင့္ရတယ္။ အိမ္သုံးပစၥည္းတခ်ိဳ႕၊ ေနရာထိုင္ခင္းအခ်ိဳ႕ နဲ႕ အျပင္ဆင္အခ်ိဳ႕အရ ဂူဘုရားအတြင္းပိုင္းကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ကဝင္ေရာက္ေနထိုင္ေနပံုရတယ္။
ခုလိုဂူဘုရားအတြင္းပိုင္းတစ္ခုလုံးကို ေမာင္ပိုင္စီးျပီး ဝင္ေရာက္ေနထိုင္တာဟာ ေနထိုင္သူအတြက္ေရာ အေဆာက္ဦးအတြက္ပါ အႏၲရာယ္ရွိပါတယ္။ လူသူအေရာက္ေပါက္မ်ားတဲ့ ေရွးေဟာင္းအေဆာက္ဦးဟာ လူသူအထိေတြ႕နည္းတဲ့ အေဆာက္ဦးထက္ပ်က္စီးမႈပိုျမန္ေလ့ရွိေၾကာင္း မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဥပမာ ျမန္မာတို႕ရဲ့ ပုဂံဟာ ျမိဳ႕ျပႏိုင္ငံ စတင္တည္ေထာင္ကတည္းက အစဥ္အဆက္လူေနထိုင္ရာေနရာျဖစ္တာမို႕ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ ေလာက္လူသူကင္းမဲ့တဲ့ ေနရာမွာတိမ္ျမဳပ္ေနျပီးမွ ျပန္ရွာေတြ႕တဲ့ အန္ေကာဝတ္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အခါ အန္ေကာဝတ္ကပိုျပီး ေရွးလက္ရာက်န္တယ္။ ပထဝီဝင္ အေနထား၊ ရာသီဥတုအေနထား ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ရာမွာအသုံးျပဳတဲ့ ပစၥည္း ( ပုဂံက အုတ္ခ်ပ္သုံး ဗိသုကာ ၊ အန္ေကာဝတ္က ေက်ာက္သားထု ) စတဲ့ မတူတာကို ထည့္တြက္ျပီးသားျဖစ္တယ္။
အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အရင္ကရွိခဲ့တဲ့ ေရွးလက္ရာေဆးေရးေတြ ပ်က္စီးခဲ့ျပီးပါျပီ။ သို႕ေသာ္ က်န္ေနေသးတဲ့ မူလအေဆာက္ဦးကို စနစ္တက် ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈေတြလုပ္ျပီး ဓာတ္ပံုေဟာင္း ၊ ေပစာ ၊ ပုရပိုဒ္စာေဟာင္း စတဲ့မွတ္တမ္းေဟာင္းေတြကိုေလ့လာျပီး ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္လို႕ရႏိုင္ပါေသးတယ္။ သို႕ေသာ္ မူလအေဆာက္ဦး ေျမချပီး အုတ္ပံုၾကီးျဖစ္သြားျပီဆိုရင္ျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာကေရာ ၊ အနီးပါးက ရဟန္းရွင္လူေတြကပါ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ဖို႕ စဥ္းပင္စဥ္းစားေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ယဥ္ေက်းမႈအျမင္ သမိုင္းအျမင္ႏွင့္ၾကည့္မိတဲ့အခါ သခါၤရ တရားပါဘဲေလဆိုျပီး ေျဖဖို႕မလြယ္တာအမွန္ဘဲ။
မလွမ္းမကမ္းက ေမာင္ကုလား ဂူဘုရားဟာ ဖိုးေပၚေပၚဘုရားနဲ႕ ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္ဖို႕မ်ားတယ္ သို႕ေသာ္ ျပည္တြင္းေရာ ျပည္ပပါ နံမည္ေက်ာ္တဲ့ေဆးေရးပန္းခ်ီတခ်ိဳ႕က်န္ပါေသးတယ္။
ဘာေျပာရမွန္းေတာင္မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္းတာ၀န္ရွိပါသည္ေပါ့
ReplyDeleteမွတ္တမ္းတင္ေပးတဲ့ ဒီဘေလာ့ပိုင္ရွင္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
က်န္းမာပါေစမဂၤလာပါခင္ဗ်ာ-
ReplyDeleteအေပၚကကြန္ ့မန္းေပးသလိုဘဲ တကယ့္ကိုတန္ဘိုးရွိလိုက္တာဗ်ာ-
တကယ့္ကိုေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ ထပ္ျပီးထပ္ျပီးရွာေဖြစုေဆာင္းေပးမွု ့ကိုလည္း
ေမ်ွာ္လင့္ေတာင္းတေနမိပါတယ္။ စကၤာပူျမိဳ ့တြင္းဘုရားဖူးလိုက္ခဲ့ပါအံုးခင္ဗ်ာ
၁ ရက္ ၁ လ ၁ နာရီမွာ တိုပါးရိုးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကေနကားမ်ားစတင္ထြက္
ပါမည္။ ဒီမွစ္မွာကား ၆ စီးစီစဥ္ထားပါတယ္။အားရင္လုိက္ခဲ့ပါေနာ္။ သူငယ္ခ်င္း
ေတြကိုလည္းေျပာျပေပးပါ။ ဖုနး္လည္းဆက္လိုက္ပါအံုးမယ္။
ေရွးေဟာင္းေတြ ရွာေဖြမွတ္တမ္းတင္ေနတာ ေကာင္းျမတ္ပါတယ္။ အျမဲလဲ အားေပးေနတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ ရခိုင္ ေျမာက္ဦးဖက္မွာ ရထားလမ္းေဖာက္လို႔ တခ်ဳိ႔ ေရွးေဟာင္းအေမြႏွစ္ေတြ မဆုံးရွဳံးခင္ေလး ။ မွတ္တမ္းတင္ထားရင္ ေကာင္းမွာပဲ
ReplyDeleteဗီအိုေအ ကေနသတင္းမျပတ္ၾကားရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးသတင္းအရ ဘဂၤလားေဒစ္အေျခစိုက္ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးအသင္းက UNHCR ကိုတိုင္ၾကားတယ္လို႕သိရပါတယ္။ ဓာတ္ပံုအေနနဲ႕ကေတာ့ ျပည္တြင္း ျပည္ပ သတင္းဌာနေတြမွာေတာင္ မေတြ႕ရပါ။ က်ေနာ့အေနနဲ႕ ရခိုင္ဘက္ကို ဘယ္လိုမွ လက္လွမ္းမမွီဘူးျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒိဘက္က ေဒသခံ ဝါသနာရွင္ ပညာရွင္ေတြဟာ မီဒီယာအသုံးခ်တတ္မႈအားနည္းလို႕ဘဲမွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ပါတယ္။ မွတ္တမ္းပံုရဖို႕ ဆက္လက္ၾကိဳးစားလ်က္ပါေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ReplyDelete