ေရွးပစၥည္းၾကည့္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးက တစ္ေယာက္တည္းၾကည့္တာထက္ လူအမ်ားၾကည့္တာပိုျပီးအက်ိဳးရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က အႏုပညာမ်က္စိႏွင့္ၾကည့္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ က သမိုင္းမ်က္စိႏွင့္ၾကည့္တယ္။ တခ်ိဳ႕ က နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ မ်က္စိႏွင့္ၾကည့္တယ္။ ဒီလိုအျမင္သုံးမ်ိဳးလုံး တစ္ဦးတည္းဆီမွာရွိခ်င္မွရွိမယ္။ လူအမ်ားဝိုင္းၾကည့္ေတာ့ ႐ႉ႕ ေထာင့္မ်ိဳးစံုကၾကည့္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်က္လက္မ်ိဳးစုံရတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီပစၥည္းကို ဘယ္တုန္းကလုပ္တယ္ ၊ ဘယ္ေနရာမွာ သုံးတယ္၊ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုနည္းပညာႏွင့္လုပ္တယ္ စသျဖင့္ခန္႕ မွန္းလို႕ ရ ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေရွးပစၥည္းအားလုံးဟာ ယဥ္ေက်းမႈ ၊ နည္းပညာ ၊ သမိုင္း စတာေတြကို အေထာက္ကူျဖစ္ေစတဲ့ ပစၥည္းေတြပါဘဲ။
ရြာတစ္ရြာက လယ္စာရင္းငွါးလူတစ္ေယာက္က လယ္ထြန္ရင္း ေျမထဲကေန ေၾကးအိုးတစ္လုံးေကာက္ရတယ္။ ဝမ္းသာအားရႏွင့္ လယ္ရွင္ကိုအပ္တယ္။ လယ္ရွင္ကလည္း ေရႊအိုး ဟုတ္မဟုတ္စစ္ၾကည့္ ျပီး ေၾကးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သာမန္ဘဲသေဘာထားတယ္။ အိုးနပန္းမွာ စာေရးထားတဲ့ စာကိုဖတ္လည္းမဖတ္တတ္ စိတ္လည္းမဝင္စား။ ထမင္း၊ ဟင္းခ်က္ဖို႕ အိုးတစ္လုံးရတယ္လို႕ သာသေဘာထားတယ္။ ဒီလိုႏွင့္ အဲဒိေၾကးအိုးႏွင့္ခ်က္စားလိုက္ ထင္းမီးေတြေၾကာင့္ မဲသြားတဲ့အခါ ဖြဲျပာ ၊ စတီးဖတ္ ေတြႏွင့္ တိုက္ခြၽတ္ေဆးေၾကာလိုက္ႏွင့္ ၾကာလာတဲ့အခါ အိုးနပန္းကစာ ဖတ္မရေအာင္ပ်က္သြားပါျပီ။ တဆင့္စကား တဆင့္ၾကားျပီး သတင္းရလို႕ သြားၾကည့္တဲ့အခါ ေရးထားတဲ့စာ တစ္လုံး ၊ ႏွစ္လုံးသာက်န္ပါေတာ့တယ္။
ဒီလိုဘဲ ပ်ဴ ေခတ္လက္ရာ အ႐ုပ္ေတြထြင္းထုပံုေဖာ္ထားတဲ့ ေက်ာက္စစ္႐ုပ္ျပားတစ္ခု လယ္ထြန္းရင္းေကာက္ရတယ္။ ဒါးေသြးေက်ာက္လုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ သတင္းရလို႕ သြားၾကည့္တဲ့အခါ ေက်ာက္ျပားတစ္ဝက္သာ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ေရႊဒဂၤါး ၊ ေရႊဒဂၤါး ၊ ေရႊတိုေရႊစ ၊ ေငြတိုေငြစ စတာေတြေကာက္ရတဲ့အခါ ေရွးဒီဇိုင္းအတုံးၾကီးဆိုျပီး အရည္က်ိဳပစ္တယ္။ ဒီလိုႏွင့္ အဖိုးတန္ သမိုင္းဝင္ေရွးပစၥည္းေတြေပ်ာက္ပ်က္ရတယ္။
ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပိုျပီးအျမင္က်ယ္လာပါျပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးပစၥည္းေတြ ရတဲ့အခါ ေရာင္းစားရင္ေစ်းေကာင္းရမွန္းသိေနပါျပီ။ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေရာင္း/ဝယ္တဲ့ လူကိုရွာျပီးေရာင္းတယ္။ ဒီလိုႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံျပင္ပကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒါဟာလည္းပ်က္ဆီးျခင္းတစ္မ်ိဳးပါဘဲ။ ခုျမင္ေနရတဲ့ ေရႊဒဂၤါး ေရႊတို ေရႊစ ေတြကို ျဗိတိလွ် ျပတိုက္မွာ သိမ္းထားတယ္။ သုေတသန လုပ္ဆဲျဖစ္လို႕ အမ်ားျပည္သူေလ့လာဖို႕ ျပမထားပါ။ တစ္ခုခုေတြ႕ ရင္ေျပာခဲ့ပါဦး။
ရြာတစ္ရြာက လယ္စာရင္းငွါးလူတစ္ေယာက္က လယ္ထြန္ရင္း ေျမထဲကေန ေၾကးအိုးတစ္လုံးေကာက္ရတယ္။ ဝမ္းသာအားရႏွင့္ လယ္ရွင္ကိုအပ္တယ္။ လယ္ရွင္ကလည္း ေရႊအိုး ဟုတ္မဟုတ္စစ္ၾကည့္ ျပီး ေၾကးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သာမန္ဘဲသေဘာထားတယ္။ အိုးနပန္းမွာ စာေရးထားတဲ့ စာကိုဖတ္လည္းမဖတ္တတ္ စိတ္လည္းမဝင္စား။ ထမင္း၊ ဟင္းခ်က္ဖို႕ အိုးတစ္လုံးရတယ္လို႕ သာသေဘာထားတယ္။ ဒီလိုႏွင့္ အဲဒိေၾကးအိုးႏွင့္ခ်က္စားလိုက္ ထင္းမီးေတြေၾကာင့္ မဲသြားတဲ့အခါ ဖြဲျပာ ၊ စတီးဖတ္ ေတြႏွင့္ တိုက္ခြၽတ္ေဆးေၾကာလိုက္ႏွင့္ ၾကာလာတဲ့အခါ အိုးနပန္းကစာ ဖတ္မရေအာင္ပ်က္သြားပါျပီ။ တဆင့္စကား တဆင့္ၾကားျပီး သတင္းရလို႕ သြားၾကည့္တဲ့အခါ ေရးထားတဲ့စာ တစ္လုံး ၊ ႏွစ္လုံးသာက်န္ပါေတာ့တယ္။
ဒီလိုဘဲ ပ်ဴ ေခတ္လက္ရာ အ႐ုပ္ေတြထြင္းထုပံုေဖာ္ထားတဲ့ ေက်ာက္စစ္႐ုပ္ျပားတစ္ခု လယ္ထြန္းရင္းေကာက္ရတယ္။ ဒါးေသြးေက်ာက္လုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ သတင္းရလို႕ သြားၾကည့္တဲ့အခါ ေက်ာက္ျပားတစ္ဝက္သာ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ေရႊဒဂၤါး ၊ ေရႊဒဂၤါး ၊ ေရႊတိုေရႊစ ၊ ေငြတိုေငြစ စတာေတြေကာက္ရတဲ့အခါ ေရွးဒီဇိုင္းအတုံးၾကီးဆိုျပီး အရည္က်ိဳပစ္တယ္။ ဒီလိုႏွင့္ အဖိုးတန္ သမိုင္းဝင္ေရွးပစၥည္းေတြေပ်ာက္ပ်က္ရတယ္။
ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပိုျပီးအျမင္က်ယ္လာပါျပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးပစၥည္းေတြ ရတဲ့အခါ ေရာင္းစားရင္ေစ်းေကာင္းရမွန္းသိေနပါျပီ။ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေရာင္း/ဝယ္တဲ့ လူကိုရွာျပီးေရာင္းတယ္။ ဒီလိုႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံျပင္ပကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒါဟာလည္းပ်က္ဆီးျခင္းတစ္မ်ိဳးပါဘဲ။ ခုျမင္ေနရတဲ့ ေရႊဒဂၤါး ေရႊတို ေရႊစ ေတြကို ျဗိတိလွ် ျပတိုက္မွာ သိမ္းထားတယ္။ သုေတသန လုပ္ဆဲျဖစ္လို႕ အမ်ားျပည္သူေလ့လာဖို႕ ျပမထားပါ။ တစ္ခုခုေတြ႕ ရင္ေျပာခဲ့ပါဦး။
တိုးတံဆိပ္ေတာ္ ဒဂၤါးနဲ႕
ReplyDeleteငါးဖိုငါးမ ႏွစ္ေကာင္ ဒဂၤါး ရွိတယ္။
nyeineatsan facebook မွာ တင္ထားတယ္ ရွာၾကည့္ပါ။